Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Sentymentalnie
30 mai 2009

Emotikony- komputerowe uczucia

 
 

Emotikony (smileys)

 

 
 


  Za dawnych czasów; jak wspomniałem przy omawianiu AKRONIMÓW, używano   smileys (twarzyczek) dla łagodzenia wypowiedzi wypisywanych na ekranie   monitora.
  I chociaż minęło już ponad 20 lat od ich powstania, nie trącił ich "ząb   czasu".
  Popatrz jak wspaniale wyglądają pionierskie buźki - do dziś niektóre używane.
 

 

                                                                                                                                                                                       
 

[_]&

 
 

kubek kawy

 
 

[_]&   4U

 
 

kubek kawy dla ciebie (for you)

 
 

:-)

 
 

Uśmiech. Wesoły lub ironiczny

 
 

:)

 
 

Uśmiech. Wesoły lub ironiczny. Wersja   uproszczona.

 
 

:-)))

 
 

Baaardzooo śmieszne.

 
 

(-:

 
 

Uśmiech. Wesoły lub ironiczny dla   leworęcznych.

 
 

;-)

 
 

Z uśmiechem puszczamy oczko lub... nie   rób mnie w balona.

 
 

:-(

 
 

Smutek. Coś jest nie tak.

 
 

;-(

 
 

Smutek z łezką w oku.

 
 

:-<

 
 

Rozpacz. Smutek.

 
 

:-(((

 
 

Wielki smutek. Baaardzooo smutne.

 
 

:-|

 
 

Dyplomatyczny uśmiech. To nie smutek,   ale też nie radość.

 
 

:-o

 
 

Zaskoczenie. Konsternacja.

 
 

}:-o

 
 

Zdziwienie z uniesionymi brwiami.

 
 

:->

 
 

Uśmiechamy się z przekąsem. Sarkazm.

 
 

>:->

 
 

Uśmiechamy się z większym przekąsem.   Bardziej sarkastycznie.

 
 

:-P

 
 

Pokazanie języka.

 
 

:-#

 
 

Nic już nie powiem.

 
 

:-*

 
 

Całusek.

 
 

:-XP

 
 

Pocałunek z języczkiem.

 
 

:-S

 
 

Nie wiem czy się śmiać, czy płakać.

 
 

-:-)

 
 

Uśmiech punka.

 
 

-:-(

 
 

Punk... standardowy wyraz twarzy..

 
 

|-|

 
 

Uśmiech zaspanego internauty

 
 

|-O

 
 

Jestem bardzo śpiący. Ziewam pełną   gębą...

 
 

|-o

 
 

Już chrapię.

 
 

<:-)

 
 

Mam czapeczkę.

 
 

*<:-)

 
 

Mam czapeczkę z pomponem.

 
 

@<:-)

 
 

Mam czapeczkę z dużym pomponem.

 
 

D:-)

 
 

Mam czapeczkę z daszkiem.

 
 

q:-)

 
 

Jestem elegancki i noszę melonik.

 
 

=|:-)

 
 

Jestem bardzo elegancki i noszę   cylinder.

 
 

%-)

 
 

Dostałem oczopląsu.

 
 

:-D

 
 

Uśmiech pełną gębą. Dobry kawał.

 
 

:-X

 
 

Niczego nie powiem.

 
 

8-)

 
 

Okularnik się śmieje.

 
 

:-/

 
 

Uśmiech sceptyczny.

 
 

:-{)

 
 

Uśmiech wąsacza.

 
 

:-7

 
 

Uśmiech kącikiem ust.

 
 

:'-(

 
 

Chce mi się płakać.

 
 

:'-)

 
 

Łzy szczęścia.

 
 

:-@

 
 

Nie wrzeszcz! Nie jestem g łuchy!

 
 

:-&

 
 

Nic nie powiem. Mam zawiązany język.

 
 

X-(

 
 

Mam grobowy nastrój.

 
 

:-$

 
 

Mam zasznurowane usta. Obowiązuje mnie   tajemnica.
 
 

 
 

 
 

 

                                                                                                 
 

emocje/reakcje

 
 


 
 
buźka

 
 

znaczenie  

 
 

buźka  

 
 

znaczenie  

 
 

:-)  

 
 

uśmieszek   "podstawowy"

 
 

:-D  

 
 

szeroki uśmiech

 
 

:)  

 
 

uśmieszek miniaturowy

 
 

;-)  

 
 

uśmieszek sarkastyczny lub   flirciarski

 
 

:->  

 
 

uśmieszek wyjątkowo   sarkastyczny

 
 

>:->a

 
 

uśmieszek diabelsko   sarkastyczny

 
 

:-(  

 
 

smutasek czyli odwrotność   uśmieszka

 
 

:-<  

 
 

jest mi naprawdę smutno

 
 

:-C  

 
 

skrajna depresja

 
 

:-o  

 
 

ból

 
 

(8-o  

 
 

szok totalny

 
 

8-)  

 
 

jestem podekscytowany

 
 

:-\  

 
 

nie mogę się zdecydować

 
 

:-I  

 
 

"nie rusza mnie to"

 
 

:-  

 
 

jestem zniesmaczony

 
 

:-7  

 
 

jestem bardzo zniesmaczony

 
 

oo-  

 
 

jestem zmieszany

 
 

&.(..

 
 

płaczę

 
 

:'-(  

 
 

łezka się w oku zakręciła ze   smutku

 
 

:'-)  

 
 

łezka się w oku zakręciła ze   szczęścia

 
 

(-:  

 
 

uśmieszek "mańkuta"

 
 

%-6  

 
 

przepaliło mi obwody mózgowe

 

                                                                                                         
 

przesłania

 
 

buźka  

 
 

znaczenie  

 
 

buźka  

 
 

znaczenie

 
 

:-D  

 
 

za dużo gadasz

 
 

:-V  

 
 

nie krzyczeć!

 
 

:-O  

 
 

NIE KRZYCZEĆ!

 
 

:-@  

 
 

POWTARZAM NIE KRZYCZEĆ!

 
 

::-)  

 
 

pomówmy w "cztery   oczy"

 
 

8:-)  

 
 

jestem tylko małą dziewczynką,   nie bij mnie ...

 
 

:-)B  

 
 

jestem dziewczynką

 
 

:-)-8  

 
 

jestem DUŻĄ dziewczynką

 
 

d :-o  

 
 

czapki z głów przed twą wielką   ideą

 
 

[]  

 
 

uściski

 
 

:-&

 
 

język mi się zaplątał

 
 

:-S  

 
 

oj, coś mi się chyba pokręciło  

 
 

:-9  

 
 

oblizuję się

 
 

:-?  

 
 

nie oblizuj się

 
 

:-B  

 
 

nie śliń się

 
 

:-P  

 
 

nie pokazuj języka

 
 

:-*  

 
 

CMOK !

 
 

:-X  

 
 

duży głeboki całus!

 
 

:-)~  

 
 

aż ślinka cieknie

 
 

:-X  

 
 

ja nic nie powiem

 
 

:-@  

 
 

przysięgam

 
 

<:-)

 
 

jestem niewinny

 
 

<{:-)}

 
 

zostałem nabity w butelkę

 
 

(:>-<

 
 

ręce do góry !

 

                                                                                                                                                                         
 

twarzyczki

 
 

buźka  

 
 

znaczenie  

 
 

buźka  

 
 

znaczenie

 
 

:-{)  

 
 

wąsacz

 
 

:-*|  

 
 

wąsacz po goleniu

 
 

:-}  

 
 

brodacz

 
 

:-)=  

 
 

brodacz

 
 

:-#|  

 
 

zdecydowanie trzeba się ogolić  

 
 

:-Q  

 
 

palacz

 
 

:-Q~  

 
 

to też palacz

 
 

:-?  

 
 

a to palacz fajki

 
 

:-{}  

 
 

uszminkowana

 
 

:-+  

 
 

za dużo szminki

 
 

:-)X  

 
 

w muszce

 
 

:-)>==

 
 

w krawacie

 
 

8-)  

 
 

moda na lato czyli okulary   słoneczne

 
 

B-)  

 
 

moda na lato czyli okulary   słoneczne

 
 

g-)  

 
 

binokle ?

 
 

,.'v  

 
 

(profil) ma krótkie włosy

 
 

.^v  

 
 

(profil) z wystającym nosem

 
 

.'r  

 
 

(profil) w wystającym językiem  

 
 

:-))  

 
 

oj trochę za duzo tłuszczyku

 
 

`:-)  

 
 

niechcący zgoliłem sobie brew

 
 

:^)  

 
 

ktoś mi przestawił nos

 
 

:v)  

 
 

... a mi w drugą stronę ...

 
 

:_)  

 
 

... a mi aż tak mocno ...

 
 

:/)  

 
 

... to przestaje być śmieszne   ...

 
 

?-(  

 
 

... a mi podbili oko

 
 

B:-)  

 
 

a jak nadejdzie chmurka ...

 
 

>[:^)

 
 

ogladam za dużo telewizji

 
 

%-)  

 
 

za długo się siedzi przy   monitorze, oj za długo

 
 

:-(=)  

 
 

trzeba wybrać się do ortodonty  

 
 

:-#  

 
 

po wizycie u ortodonty

 
 

|-I  

 
 

właśnie śpię

 
 

|-O  

 
 

po przebudzeniu

 
 

:-`  

 
 

żuję sobie gumę

 
 

[:-)  

 
 

słuchając walkmana

 
 

&:-)

 
 

kręciołki na głowie

 
 

(:-(  

 
 

miało się kiedyś włosy, och   miało ...

 
 

{:-)  

 
 

ale teraz mam perukę

 
 

}(:-(  

 
 

ale peruka na wietrze ...

 
 

}:-)  

 
 

wearing toupee in an updraft

 
 

 
 

 

                                                                                                 
 

osoby

 
 

buźka  

 
 

znaczenie  

 
 

buźka  

 
 

znaczenie

 
 

-:-(  

 
 

punk (nigdy się nie uśmiecha)

 
 

8:-I  

 
 

specjalista od UNIX-a

 
 

C=:-)  

 
 

kucharz

 
 

O-)  

 
 

nurek

 
 

.-)  

 
 

jednooki bandyta

 
 

,-)  

 
 

mrugający jednooki bandyta

 
 

<|-(

 
 

chińczyk

 
 

[:]  

 
 

robot

 
 

*:o)  

 
 

clown

 
 

P-)  

 
 

pirat

 
 

*<:-)

 
 

święty Mikołaj

 
 

+<:-)

 
 

papież

 
 

*8-I  

 
 

kujon

 
 

*X-I  

 
 

nieżywy kujon

 
 

E-:-)  

 
 

krótkofalarz

 
 

:-[  

 
 

wampirek

 
 

(:I  

 
 

jajogłowy

 
 

:-$  

 
 

skąpiec

 
 

:-:  

 
 

mubrownt ? (toothless)

 
 

3:]  

 
 

uśmiech gremlina

 
 

=:-H  

 
 

gracz w football amerykański

 
 

|)  

 
 

salamander

 

                         
 

inne

 
 

buźka  

 
 

znaczenie  

 
 

buźka  

 
 

znaczenie

 
 

#:o\:o/:o\:o/:o||

 
 

totem

 
 

@=  

 
 

grzybek po wybuchu nuklearnym

 
 

<I==I)

 
 

na czterech kółkach

 
 

o>-<|=

 
 

of interest only to women

 



Publicité
Publicité
Commentaires
Sentymentalnie
Publicité
Archives
Publicité